Feedback "Prologue experience-video"

Feedback SrC ("Prologue experience-video" https://youtu.be/nKvd1RidFWI) with VF (plus bas) & Google trad

I beg your pardon, I prefer to write quickly this feedback in my mother tongue and pass it to the automatic translator

Here are some remarks with video about the prologue

\
It would be necessary to add an indicator informing that we can pass cinematics (hold Space key), as on the kinematics of any end of the prologue

Youtube Video – [00:21..]

\
At the start of the combat phase, the tutorial should leave the camera free from the first second or indicate loud and clear that everything is frozen, we do not necessarily understand and it would avoid a grunt for the most brave

Youtube Video – [02:44..]

\
I have difficulty clicking on the cross to close the tutorial messages. Can we make adjustments? Enlarge the click area? Or even be able to click directly on the insert to close with an intuitive way to make understand the action to close (adding a light fade to black over the whole area with a big cross)?

https://youtu.be/nKvd1RidFWI?t=494 (also valid for the ship's data area a few moments later in the video)
or here
Youtube Video – [36:10..]

\
Can a "negative" sound return be envisaged for the ship's maneuvering functions? (related to keyboard shortcuts and an empty gauge for example)

\
Is the internal "rings" aspect of the warp gate normal?

Youtube Video – [13:03..]

\
Checkpoints should also appear on the minimap, with a flashy yellow or a rotating triangle?

\
The particle effects of Black Fortresses are perfect x_x '

https://youtu.be/nKvd1RidFWI?t=1039
and
Youtube Video – [37:27..]

\
I expected the dialogues to advance alone without having to click, arrived at the second part

Youtube Video – [18:38..]

\
When you press T to release the torpedoes, the top would be to have a target even playing only keyboard shortcuts: first press the key for aiming, double to launch the plank? Or bring it to a "mode", like the emergency bend?

Youtube Video – [20:33..]

\
We should see the hunter explode (in very small) when this cutscene comes to an end, this is what I expect each time. There we do not necessarily seize the colossal size of Phalanx and the smallness of the hunter

Youtube Video – [31:46..]

\
I remember that the first time that Phalanx appeared, not following neither objective nor dialogues, I did not immediately see that Phalanx could advance. I lost a lot of time before catching up on this info. Maybe give him a movement order at his appearance?

\
The rendering of this passage where there is the output of Warp is it normal? I think there is a problem right?

Youtube Video – [38:09..]

.
.
.
.
.
.
.
----------------------- VF
Je vous demande pardon, je préfère écrire vite fait ce feedback dans ma langue maternelle et le passer au traducteur automatique

Voici quelques remarques avec vidéo sur le prologue

--
Il faudrait ajouter un indicateur informant que l’on peut passer les cinématiques (Touche Espace), comme sur la cinématique de toute fin du prologue

Youtube Video – [00:21..]

Au démarrage de la phase de combat, le tutoriel devrait laisser la caméra libre dès la première seconde ou bien indiquer fort et clair que tout est figé, on ne comprend pas forcément et ça éviterait un grognement pour les plus rageux

Youtube Video – [02:44..]

J’ai des difficultés à cliquer sur la croix pour fermer les messages du tutoriel. Peut-on y faire des ajustements? Agrandir la zone de clic? Ou même pouvoir cliquer directement sur l’encart pour fermer avec un moyen intuitif de faire comprendre l’action de fermer (ajout d’un fondu léger au noir sur toute la zone avec une grosse croix)?

https://youtu.be/nKvd1RidFWI?t=494 (valable aussi pour la zone des données du vaisseau quelques instants plus loin dans la vidéo)
ou encore ici
Youtube Video – [36:10..]

Un retour sonore “négatif” est-il envisageable pour les fonctions de manoeuvres du vaisseau? (relatif aux raccourcis clavier et une jauge vide par exemple)

L’aspect “anneaux” interne du portail warp est-il normal?

Youtube Video – [13:03..]

Les checkpoints devraient apparaître aussi sur la minimap, avec un jaune flashy ou bien un triangle en rotation?

Les effets de particules des Forteresses Noires sont parfaits x_x’

https://youtu.be/nKvd1RidFWI?t=1039
et
Youtube Video – [37:27..]

Je m’attendais à ce que les dialogues avancent seuls sans avoir à cliquer, arrivé à la deuxième partie

Youtube Video – [18:38..]

Quand on appuie sur T pour lâcher les torpilles, le top serait d’avoir une visée même en jouant uniquement aux raccourcis clavier : première pression sur la touche pour la visée, double pour lancer la bordée? Ou bien l’amener vers un “mode”, comme le virage d’urgence?

Youtube Video – [20:33..]

On devrait voir le chasseur exploser (en tout petit) quand cette cinématique arrive à sa fin, c’est ce à quoi je m’attend à chaque fois. Là on ne saisit pas forcément la taille colossale de Phalanx et la petitesse du chasseur

Youtube Video – [31:46..]

Je me souviens que la première fois que Phalanx est apparue, ne suivant pas ni objectif ni dialogues, je n’ai pas tout de suite vu que Phalanx pouvait avancer. J’ai perdu beaucoup de temps avant de rattraper cette info. Peut-être lui donner un ordre de mouvement à son apparition?

Le rendu de ce passage où il y a la sortie du Warp est-il normal? Je pense qu’il y a un problème non?

Youtube Video – [38:09..]

last edited by SrC

Quick addition of the Necron Prologue